مجله ماشین - ثبت نام و شماره‌گذاری خودروهای تاریخی به منظور شناسایی و تفکیک خودروهای ارزشمند از اتومبیل‌های فرسوده و حفظ این بخش از آثار فرهنگی کشورمان، از سوی دبیرخانه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی (کلاسیک) مستقر در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ج.ا.ا آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران؛ دبیرخانه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی، از تمامی دارندگان خودروهای کلاسیک سواری و وانت، اعم از پلاک قدیمی و یا ملی "حسب مورد"، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات، شهرداری‌ها و کلیه نهادها که سال ساخت آنها به 1988 و قبل از آن باز می‌گردد، دعوت کرد تا با مراجعه به وب سایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نشانی www.tac.org.ir و تکمیل فرم‌های ثبت نام، درخواست خود را برای دریافت پلاک تاریخی ارائه کنند.
بر اساس این خبر، با اتمام ثبت نام، دارندگان و مالکان خودروها رسید و کد رهگیری دریافت خواهند کرد و پس از بررسی‌های اولیه توسط اعضای کارگروه، زمان کارشناسی نهایی به مالک یا دارنده خودرو اطلاع داده می‌شود. سپس خودرو به مکان دبیرخانه منتقل و در صورت دریافت نظریه مثبت کارشناسی، برای نصب پلاک به راهور و به منظور دریافت شناسنامه تاریخی به سازمان میراث فرهنگی معرفی خواهد شد.
لازم به ذکر است که در آیین نامه مصوب دولت، خودرو‌های تاریخی اینگونه معرفی شده‌اند: خودروهای تاریخی به خودروهایی اطلاق می‌شود که ضمن حفظ اصالت (کالبدی) از سلامت فنی کامل برخوردار باشد.
همچنین انواع خودروهای تاریخی نیز به این شرح تعریف شده‌اند: الف- خودروهای نفیس: خودروهایی که بیش از50 سال از عمر آنها گذشته باشد، ب– خودروهای قدیمی: خودروهایی که بیش از 25 سال از تولید آنها گذشته باشد و از لحاظ طراحی و مهندسی ساخت و یا کاربردی بی نظیر باشند، ج– خودروهای ویژه: خودروهایی که دارای بعد فرهنگی باشند. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2175
بازدید دیروز : 1996
بازدید هفته : 9693
بازدید ماه : 9511
بازدید کل : 472335
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2